Core Stability

Trening CORE STABILITY, czyli ćwiczenia dla biegaczy i nie tylko…

IMAG3933xyTrening core, ćwiczenie mięśni środka – ma na celu poprawę stabilizacji tułowia poprzez wzmocnienie mięśni wewnątrz miednicy, przykręgosłupowych, głębokich i powierzchniowych mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych.

Działanie stabilizujące mięśnie polega na utrzymywaniu kręgosłupa w określonych pozycjach, ale także całego ciała w równowadze podczas ruchu i w bezruchu. Efekty treningu core można wykorzystać w codziennym życiu oraz podczas uprawiania sportów, dlatego tego rodzaju ćwiczenia przynoszą korzyści wszystkim. Dedykowane są zarówno mężczyznom jak i kobietom – młodym, starszym ludziom spędzającym dużo czasu w pozycji siedzącej.

Stanowią punkt wyjściowy dla każdej aktywności fizycznej oraz doskonałe uzupełnienie innych treningów. Zajęcia kończą się ćwiczeniami relaksacyjnymi i regeneracyjnymi.

IMAG3939xyDo zalet systematycznego wykonywania treningu core należą:

- łatwość w utrzymaniu poprawnej postawy,

- lepsze poczucie równowagi,

- wspomaganie rehabilitacji,

- większa siła i poprawa techniki, którą można wykorzystać w ulubionych sportach np. podczas biegania,

- mniejsze ryzyko kontuzji,

- obniżone ryzyko pojawienia się bólów krzyża.

Wizyty na stronie: dzisiaj: 22 wczoraj: 65 w tym tygodniu: 87 w tym miesiącu: 1040 w sumie: 143729