Masaż aromaterapeutyczny

masaz relaksacyjnyMasaż aromaterapeutyczny. Jest to masaż relaksacyjny wykorzystujący lecznicze i kosmetyczne właściwości olejków eterycznych. Daje znakomite efekty dzięki możliwości wprowadzenia przez skórę do układu krążenia cząsteczek naturalnych olejków roślinnych o wybranym działaniu leczniczym, przy jednoczesnym wykorzystaniu terapeutycznego wpływu dotyku. Poza realnym działaniem uzdrawiającym masaż aromaterapeutyczny ma jeszcze jedną ogromną zaletę – jest niezwykle przyjemny dla zmysłu powonienia, gdyż z zasady w aromaterapii wykorzystuje się tylko te olejki, których bukiet zapachowy przypadnie pacjentowi do gustu. Aromaterapia dzięki rozmaitym właściwościom poszczególnych olejków eterycznych ma niezwykle szerokie spektrum działania - od leczenia tak różnych schorzeń, jak: przeziębienie, otyłość, astma, trądzik i migreny, aż do wspomagania terapii zaburzeń nerwicowych, bezsenności, stanów lękowych. Masaż olejkami eterycznymi jest szczególnie polecany w terapii m. in.: bólów reumatycznych, artretycznych i pourazowych, bólów i skurczów mięśni, zaburzeń krążenia krwi, nadciśnienia, stresu, migren i bólów głowy, bezsenności, apatii, braku koncentracji, nadmiernego pobudzenia, nerwicy, problemów menopauzy, zaburzeń w gospodarce płynami, otyłości, cellulitu, starzenia się skóry, rozstępów, pękających naczynek krwionośnych, żylaków i wielu innych.
Zabieg masażu aromaterapeutycznego całego ciała trwa 60 minut (w przypadku poszczególnych części ciała czas ten jest krótszy) i w zależności od indywidualnych potrzeb może stanowić pojedynczą sesję relaksującą i odprężającą lub być stosowany w seriach dwa razy w tygodniu lub nawet częściej.

Wybór olejku do masażu jest konsultowany z pacjentką i jest sprawą indywidualną. Olejek powinien dawać miłe wrażenie zapachowe, działa wtedy relaksująco. W zależności od zaplanowanego celu dobierany jest olejek np. odprężający, zwiększający siły witalne, działający przeciwzapalnie i łagodząco na ból i napięcie mięśniowe.

Przykładowe działanie olejków aromaterapii
Na świecie istnieje ponad trzysta tego typu substancji, a każdy olejek ma swoje unikalne właściwości i może być stosowany przy innych dolegliwościach.
Przy bólach głowy zalecany jest olejek geraniowy, miętowy, lawendowy.

Wysokie ciśnienie obniżą olejek różany, majerankowy, z szałwii muszkatołowej.
Skołatane nerwy ukoi olejek melisowy, jałowcowy, neroli, lawendowy.

Przy przeziębieniach zalecany jest tymiankowy, eukaliptusowy, sosnowy z drzewa herbacianego.
Cellulit łagodzi cyprysowy, jałowcowy, paczulowy.

Przy zaburzeniach trawienia sprawdza się olejek z kopru włoskiego, rumianku rzymskiego, a także kolendrowy i kminkowy.
W bólach reumatycznych ulgę przynosi olejek imbirowy, kolendrowy i cyprysowy.

Przy bezsenności zalecany jest olejek majerankowy, różany i mandarynkowy

Masaż aromaterapeutyczny - czas trwania zabiegu 60 minut,

Wizyty na stronie: dzisiaj: 0 wczoraj: 46 w tym tygodniu: 394 w tym miesiącu: 1178 w sumie: 109699